blogghistorik

här är lite plock från back in the days! hade en annan blogg då och har kollat igenom lite. fan vad kul jag var då! dör typ när jag läser.

20 feb 2008
"efter att ha skrivit en A4, recension, på franska, om en bok jag inte läst så är jag rätt less. lite smått frustrerande när man inte ens vet vad man skriver. man bara skriver och hoppas på att orden blir rätt översatta. å, jag älskar direktöversättningar. "Monsieur Ibrahim et les fleurs du Coran" heter boken."

(läste aldrig böckerna som jag skulle skriva recensioner av)

26 feb 2008
"lov nästa vecka och kanske åker man upp till fjällen då. frågan är ju. beror på när man jobbar. men lite fränt skulle det ju vara. jag menar, jag och julia i fjällen. vilket skämt. hysteriskt."

19 feb 2008
"och så blev det en ny dag. sådär, precis som alla andra gånger man vaknat upp. man somnar utan några som helst garantier. men har trots det har jag blivit sjutton o ett halvt år."

28 jan 2008
"för om jorden varit platt hade det räckt med lite fel koordinater för att hamna utanför och trilla ner i ändlöshet. vi kan fastslå så mycket, rent vetenskapligt. men att sitta och prata känsloliv, det har vi inget vett till. psykologi. att förstå sig på. att spekulera. vi vet nästan ingenting och avvikelser från mängden kallar vi annorlunda. vi blir lätt så fientliga, frånstötande, avvisande när vi möter något avvikande. kanske är vi allt för lättpåverkade. vi hakar på en idé som fötts på avlägset håll, kanske av ren slump och utan egentlig mening. vi sätter mening i saker där kanske obetydelse hade varit mer passande. vi flockas lätt, tycker att samhörighet är en reko känsla. "vi föds som original men dör som kopior" skrev en vis man. och visst är det lite så?"

27 jan 2008
citerade vad julia skrivit åt mig på msn
"ingen förstår hur dåligt jag mår
när du inte svara på din telefon (menar msn men det rimmar inte)
känner mig som ett fån
för att lindra smärtan knarkar jag alvedon
mitt liv känns som ett hån
var din kärlek bara ett lån?!
nu dränker jag mig i ån
ner går ridån
mitt liv har ej längre något mål
i mig finns det bara svarta hål
du är ju min idol"



Kommentarer
Postat av: julia

dör om dendär bloggen försvinner den är en skattkista med guld!!

2011-01-21 @ 01:59:03
URL: http://ssuit.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0