25/4

vädret fortsätter att bjuda på sol, tackar och bockar! klev upp med grabben vid 6 imorse (han har börjat bli morgonpigg den lilla rackaren). vid halv 9 så somnade han om och det gjorde även jag, en stund. sedan åkte vi iväg till obbola. vi hälsade på alexanders faster/kusiner och hade det bra!

mamma bjöd på kinamat till middag vilket satt där det skulle! nu skulle jag nog kunna gå och sova, men det får vänta ett tag. tänkte se den där bröllops-historian som börjar på 4:an halv 8. jag är ju en sucker för dåliga program, ni vet.

har börjat lägga alexander att somna alldeles själv nu (utan att mamma sitter eller ligger bredvid) och det gick faktiskt bra. lite gråt men sedan somnade han sött. duktiga underbara kille! visst är det lättsamt och mysigt att ligga bredvid när han somnar MEN det kan ju bli problematiskt om vi ska ha barnvakt en kväll. så nu byter vi rutin!

känns som att det händer massvis med grejer nu! nästa helg valborg, sedan fyller erik år, sedan mamma, sedan brännbollsyran, sedan en sväng till sthlm och hälsa på, sedan kommer foppa och vivve upp, sedan midsommar, stugan, stugan, stugan, erik får semester och sedan är det dags för skola och så småningom så ska vår lilla älskling bli stor och vara på dagis.

NEJ! han får inte bli stor
får nästan lite panik
nu spolar vi tillbaka tiden lite och låter min lilla bebis vara bebis för alltid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0