dag 1 - om mig

jag heter kim lisa marie eriksson, ja! precis som elvis presley's dotter: "lisa-marie", fast jag är inte döpt efter henne. nej, jag är döpt efter min mamma "maria" och min mormor "maj-lis"! jag är född på hösten, oktober -90. har aldrig gillat det, förrän nu. ni vet, "sist med moped.. sist med körkort, osv.) nu för tiden så är hösten min favoritårstid. jag är nyss fyllda tjugo år om ni inte klurade ut det själva.

de första tre åren i livet så bodde jag i umeå, men efter att mina föräldrar separerat och mamma hittat en ny kärlek så flyttade vi till bjurholm, där jag bodde fram till 17 års ålder ungefär. efter det blev det umeå igen. trivs alldeles utmärkt här. bjurholm var kul det med, i alla fall när man är 15, hade moped och drack folköl på helgerna. jag tog körkort när jag var 18.

jag är extremt flygrädd! hatar att tappa kontrollen, det gäller även i vardagen. men trots det så har jag varit i frankrike, england och turkiet(2ggr)

jag är nog rätt glad och impulsiv. har svårt att tänka efter före, "just do it!". jag gillar hundar för dom tål jag, andra djur är jag allergisk mot. jag är en sällskapsmänniska och rätt stressad. jag hatar när saker tar tid. min favoritfärg är grönt men klär mig mest i svart. ja, svart ÄR en färg. jag gillar inte oordning. 

jag gillar att aktivera mig och göra nya saker. gräver sällan ner mig. gillar inte att bråka. jag älskar mina vänner. jag gillar erik, eller jag älskar honom. erik träffade jag för mer än två år sedan nu och det är underbart, han är underbar! tillsammans har vi fått den finaste gåvan: en fullkomligt perfekt son.

jag erkänner aldrig något, än fast jag vet att jag borde. jag borde bli försvarsadvokat! och det kan jag om jag vill, för jag läste naturvetenskap i tre år på gymnasiet och har behörighet till de flesta program på universitetet. men jag vill inte bli det. det räcker med att försvara sig själv.

jag tar ganska lätt på saker, är naiv och tror jämt bara att allt ska lösa sig, vilket det oftast gör också.

förut så gillade jag inte jul men nu gör jag det plötsligt igen. det beror på alexander. jag har varit beroende av coca-cola och snus men har slutat med båda delarna. jag gillar att bygga lego och att lägga pussel. förut så drack jag mest öl, nu är det vin. jag bakar när jag har tråkigt. jag skrattar ihjäl mig åt cp-listan och håkan hellström kommer alltid att vara min idol.

det finns en miljon saker att berätta om mig men det får räcka så här



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0