sushi

har precis varit och handlat alla ingredienser till sushi och tänkte väl sätta igång snart. blir spännande att se resultatet. sist jag gjorde så hade jag ju svägerskan som instruktör, now it's time to go solo. men det blir nog bra. är mest orolig över att riset inte ska bli bra. tänkte göra 4 olika Maki:

1. lax, philadelphiaost, paprika, ruccola
2. räkor, philadelphiaost, paprika, ruccola (bara för att jag inte får äta laxen)
3. heta kräftstjärtar i aioli, paprika, gurka
4. avokado, majonäs, paprika, ruccola

sedan tänkte jag göra två eller tre olika Nigiri. med lax, räkor och avokado.

om någon känner sig sugen att testa på att göra egen sushi så kan jag säga som så att det är väldigt enkelt och inte alls dyrt. det blir precis lika gott som på restaurang (om inte godare) kan skriva ut recept på ris, osv. senare om någon vill ha?

Kommentarer
Postat av: Julia

HEMSKT intresserad av receptet!

2010-03-16 @ 20:23:25
URL: http://ssuit.wordpress.com
Postat av: kim

om man svarar i telefonen så kan man få det, ps. obs. ds. puss

2010-03-17 @ 07:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0