måndag!

klev upp kl 8 imorse och bestämde mig för att gå ut i det fina vädret. gick en timmas promenad och sedan förbi apoteket, införskaffade nya järntabletter. kan ju behövas nu när snart halva tiden gått! så så skönt att få röra på sig.

efter promenaden så kom vaktmästaren förbi och rev bort listerna i köket. vi ska få nya vita och sedan ett nytt golv. kommer att bli så snyggt.

nu är erik hemma och vi har käkat kassler och ananasgryta. det är supergott och superenkelt!
kassler, matlagningsgrädde, ananas, sötsursås och chilisås.

-strimmla kassler och fräs på den en stund
-tillsätt matlagningsgrädde och lite svartpeppar
-tillsätt lite sötsursås och lite chilisås (smaka av och blanda efter smak och tycke)
-tillsätt salt om det behövs (kassler är ju rätt salt i sig)
-låt puttra en stund och tillsätt sedan ananasbitar 5min innan servering.
-KLART!

2 die 4 och det har gått hem hos alla hittills! :)

nu har jag hängt tvätt och städat undan. funderar på att gå en promenad till. det är visst hockey på TV ikväll ( .....)

Kommentarer
Postat av: Maria Thomasson

Nu vet ju inte jag hur lågt du ligger i HB, men jag drack blutsaft istället för att äta järntabletter, bättre för magen! Om nu inte bm sagt att du ska äta tabletterna vill säga...

2010-03-23 @ 14:39:04
URL: http://duochjagemil.blogspot.com
Postat av: kim

Hej! ja jag har försökt att dricka blutsaft förut någon gång i livet men jag kan verkligen inte. det är så vidrigt. jag måste ta tabletterna annars får jag inte i mig något! :)

2010-03-24 @ 07:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0