jag kan nog faktiskt inte riktigt förstå hur det kan ligga en liten ihopkrupen människa I MIN KROPP? sitter och försöker få ihop ett och ett men det är kortslutning. det kopplar inte helt enkelt.

problem 1: HUR FÅR DEN PLATS EGENTLIGEN? när jag tittar på min mage så ser den inte alls speciellt stor ut, egentligen, inte för en människa i alla fall. och det finns ju andra organ där inne också så som lungor och revben och tarm (som förresten är ett 9 meter långt system) och njurar och hela köret. och bebisen ska vara 40cm lång nu och väga över 2kg. HALLÅ, VAR ÄR DEN?

problem 2: VAD GÖR DEN DÄR INNE? hur har man ens ork eller lust att bara ligga där dag ut och dag in och växa? det kan ju knappast vara kul eller roande eller givande. eller ja, givande är det väl kanske att bli aningen större. men ja, ni förstår väl.

problem 3: HUR KAN DET GÅ SÅ FORT? jag som är så otålig borde tycka att 9 månader är LÅNG tid, vilket jag också gör, men samtidigt: hur kan det bli en människa med vilja och personlighet med 10 fingar och tår, osv. på så "kort" tid? hur kan ens en människa BLI till? det är ju faktiskt rätt ofattbart. tänk vilken enorm finmekanik vi människor är, i don't understand.

problem 4: HUR VET DEN? ja, hur vet bebisen vad den ska göra? liksom lägga sig tillrätta, osv. det är helt sjukt hur vi är programmerade redan från innan födsel. allt är planerat, in i minsta detalj!

problem 5: DEN RÖR SIG! ja, herregud. den rör sig! och jag kan känna det, från utsidan till och med! det är någon där inne som rör sig och som "svarar" när jag trycker tillbaka. HELT ofattbart det med. den reagerar på ljud, på rörelser... den är ju liksom medveten om världen utanför?

jag bara längtar så otroligt efter vår bebis, hur ofattbart det än är! haha :)




Kommentarer
Postat av: Liza

Ja, dessa tankar går in i varje blivande mammas hjärna.. helt otroligt vad vi kvinnor kan åstadkomma!

2010-07-11 @ 23:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0