python!

sitter och försöker programmera. har iaf lyckats med att göra ett program i python där man ska "gissa talet". datorn slumpar ett tal mellan 0 och 100 och man får gissa. om talet är större än det man gissar så säger programmet det och man gissar igen, och vice versa. när man gissat rätt så står det "du gissade rätt, det tog dig x antal försök". haha, helt ointressant kanske men jag är sjukt stolt. fast hade aldrig klarat det utan hanna och det var ju faktiskt hon som gjorde programmet först.

ser nu när jag sitter och skriver att ulrika försökt få tag i mig som ett tok! har haft på ljudlöst så har inte hört telefonen. haha, ursäktar för det. när jag inte svara på dagtid så kan ju folk få för sig att jag gör något viktigt, men så är inte fallet. tyvärr! vi blev bjudna på köttsoppa, hoppas erik är PÅ. för det är jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0