soppa

jag gillar verkligen soppa. det är så lätt och så gott. synd att man inte är "mannen för jobbet" när det kommer till hemmagjord köttsoppa. jag är mer gjord för att göra pulversoppa. typ blå bands "potatis och broccoli" -soppa. jag känner två familjer som kan göra god köttsoppa: eriks syster och eriks föräldrar. varför kan inte erik det?

erik sitter och spelar h-vetes spelet på facebook. "bejeweled blitz", som jag berättade om i ett tidigare inlägg. han är lite arg för att det inte går så bra. vi är även arga på kvinnan som inte vilja sälja fotbollsspelet till oss för att hon hade lovat en annan kille. vi budade till och med över med 200kr men det hjälpte tydligen inte.

har jobbat fyra långa timmar på PREEM. det var precis hur mycket folk som helst och alla hade postärenden. gör folk inget annat än att hämta och skicka post? sedan så kan ju gamla tanter sluta att tjura över priset på frimärken. DE KOSTAR BARA 6 KRONOR(!!!) och ja, de kostade faktiskt 5,50kr förra året och det är visserligen skandal att posten höjt med 50 öre (eller..?) sluta skicka brev då och använd internet.




Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej! Du kan ju bli "kvinnan för jobbet", gå kurs med johan! Vad e det för fotbollsspel och vart hade ni tänkt köpa det? Blocket?

2009-12-08 @ 20:25:25
Postat av: kim

haha, ja jag måste nog göra det. ring nästa gång ni ska kocka köttsoppa så kommer jag och kollar :)



det sånt där bord med pinnar som man rullar på för att få spelarna att röra sig. ja, blocket :)

2009-12-08 @ 21:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0