kaffe

tog mig nyss i kragen och gjorde en kopp kaffe till mig själv. låter ju lite underligt men jag gör aldrig det om det bara är till mig själv. sällan jag och erik dricker kaffe hemma. vi gör det gärna hos andra men det blir aldrig av hemma. det är ju inte direkt jobbigt för vi kör ju på snabbkaffe. kanske tänker vi bara inte på det.

erik ligger och sussar så sött på "sofflocket". han har sovit rätt lite i veckan och han arbetar ju hela dagarna så det är väl OK. dock känner man sig lite solo när man inte har någon att prata med. kanske måste väcka upp honom snart.

jag har slagit in ytterligare tre julklappar och fler lär det väl bli innan jag är klar. ska upp på barnens hus i veckan och titta efter ett pippi-tält till julia och alice. i år består 90% av alla juklappar av leksaker. men det är kul, det är ju barnen som ska ha klappar, så klart!

imorgonbitti ska jag till tandläkaren. det känns inte speciellt trevligt och har alltid lite ångest dagarna innan. tandläkaren jag hade sist var dock bra. det var en ung och snäll tjej som faktiskt visade lite empati. jag var förresten hennes första patient som skrattade när hon stack in bedövningssprutan. (bra eller dåligt?), tror jag var nervös. ett nervöst skratt var det nog. kanske ett skratt som kunde ha urartat i ett sammanbrott.

imorgonkväll så blir det även ett kärt återseende av tove och linnea som har varit i Australien as-länge (1,5 månad). det blir inflyttningsfest hos ava och anna och kanske ett glas vitt vin eller två. får förhoppningsvis träffa emelie och jonna också. det blir nice. NICE. NICE.

jag har tråkigt. ska spela h-vetes spelet på facebook i väntan på dokumentär som börjar kl 8. hané!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0